Verslag week 3 - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Celien Coppens - WaarBenJij.nu Verslag week 3 - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Celien Coppens - WaarBenJij.nu

Verslag week 3

Door: Celien Coppens

Blijf op de hoogte en volg Celien

02 April 2017 | Vietnam, Can Tho

Het einde van week 3 is opnieuw aangebroken.
Deze week werkten Debby en ik onze laatste week op neonatologie. Het was een fijne ervaring maar zijn blij dat we morgen op een nieuwe afdeling starten (operatiekwartier in het University Hospital).
Ook zijn we een kijkje gaan nemen op de afdeling 'Dengue Fever'. Dit is een tropische ziekte waar we nog nooit van gehoord hadden. Maar ook hier was er voor ons niet echt werk.
We hebben ook een les gevolgd over reanimatie bij kinderen.

Op vrijdagavond waren we uitgenodigd op het personeelsfeest van onze afdeling. We vonden het super dat ze er ons bij wouden.
Om 18u30 kwamen de studenten ons halen met de brommer om naar het hotel te vertrekken.
We kregen enorm veel eten onder de neus geschoven en de glazen met bier werden genoeg aangevuld (wel met reuze ijsblokken en een rietje). "Một hai ba yo" ofwel "één twee drie schol" werd om de 2 minuten gezegd!
Nadien begon de karaoké. Natuurlijk wouden de studenten dat wij ook een liedje zongen maar in de lijst stond enkel "Merry Christmas".. En Vietnamees is nog niet meteen onze sterkste kant.
Het feestje eindigde vroeg (iets na 8) en iedereen ging onmiddellijk naar huis. Wij zijn wel wat anders gewoon.
Nadien gingen we nog iets drinken in ons stamcafé, de Viva, samen met Jolien en Kira.

Op zaterdag planden we een uitstapje. We wouden zeer graag met de kajak gaan varen. Aangezien we geen kaart hebben, probeerden we de weg te onthouden en er zo naartoe te fietsen.. MISLUKT
We waren volledig de weg kwijt. We zijn dus niet gaan kajakken. Maar hebben een mooi stukje natuur gezien, een fietstocht van minstens 30km er op zitten en in een soort van kano 10 minuutjes gevaard.
Als kers op de taart kregen we er een deugddoende regenbui bovenop.
's Avonds was al snel het licht uit want de vermoeidheid hing er duidelijk in.

Omdat we op zaterdag niet gaan kajakken waren, dachten we dit de zondag opnieuw te proberen.. Tot de regen er een stokje voor stak.
Aangezien het niet op hield hebben we er dus een rustige dag op zitten in ons villa'ke ;-).
Wie weet wat de avond nog brengt maar het zal alleszins rustig zijn.

Week 3 is voorbij. Op naar week 4!

• 02 April 2017 - 11:39

Myriam: