Aankomst in Vietnam - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Celien Coppens - WaarBenJij.nu Aankomst in Vietnam - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Celien Coppens - WaarBenJij.nu

Aankomst in Vietnam

Door: Celien Coppens

Blijf op de hoogte en volg Celien

13 Maart 2017 | Vietnam, Can Tho

Na een lange reis, namelijk een hele zaterdag (11/03), op het vliegtuig te zitten, zijn we aangekomen op zondag om 6u00 (12/03) in Ho Chi Minh.
Vier andere studenten stonden ons op te wachten samen met Miss Dung met een busje. Na een lange en warme busreis waren we bijna in Can Tho. Er was een eerste tussenstop voor een ontbijt (10u) waar we onmiddellijk overspoeld werden met noodles, soep, tofu,.. noem maar op.
De vietnamezen weten wat eten is, ze blijven maar opscheppen terwijl je echt genoeg hebt!
Nadien werden we naar ons huisje gebracht. Of zeg maar huis. Wat een villa. Er zijn drie verdiepingen. Debby, Jolien en ik hebben elk een eigen kamer (maar slapen uiteindelijk met onze matrassen allemaal samen).
De vietnamese studenten kwamen ons om 16u halen om samen bij Miss Dung te gaan eten (opnieuw overladen ze ons met thee en voedsel).
Nadien gingen we samen naar de supermarkt om toch enkele basisbehoeften in huis te halen. Vroeg het bed in want het tijdsverschil van 6u is niet alles ;)!

Op dag 2 (maandag 13/03) werden we om 8u verwacht op de universiteit van Can Tho. Daar ontmoette we de lectoren die ons zullen begeleiden op de afdelingen van het ziekenhuis.
Samen met Henna gingen Debby en ik naar het kinderziekenhuis. De mensen hier kijken vol verwondering wanneer ze blonde en bleke meisjes zien voorbij stappen.
We kregen een rondleiding in het ziekenhuis en uitleg omtrent de stage morgen.
We moeten in totaal 25 minuten fietsen naar het ziekenhuis maar dit is ongelofelijk zwaar in deze hitte. We twijfelen om een brommertje te huren (aangezien 9/10 hier met een brommer ronddwaalt in Vietnam) maar het is hier enorm druk en gevaarlijk in het verkeer.
In de avond zijn we samen met Yves en Kira gaan eten in de stad.
Opnieuw op tijd ons bedje in want de stress voor morgen is aanwezig! De eerste stagedag....

• 13 Maart 2017 - 19:37

Chrisje Scheerlinck :

Heel leuk om je verhaal te volgen en de indruk dat jullie goed zullen opgenomen worden,blijf alert ,observeer ,leer en geniet,blijf een goed team, de uitdaging zal wel meevallen en wat je aan ervaring opdoet is voor het leven.
    Hou je goed Celien en tot later.
    Dikke knuffel xxx

• 13 Maart 2017 - 21:37

Sophie De Savoye:

Leuk om te lezen dat jullie daar goed aangekomen zijn. Zo te lezen hebben jullie daar niets tekort. Geniet ervan en hou ons af en toe op de hoogte. Veel succes op je stage!!
    Grtjs
    Sophie

• 14 Maart 2017 - 07:37

Petra Vanopdenbosch:

Fijne samenvatting van de aankomst Celien we kunnen het ons goed voorstellen ;-) . We zijn nieuwsgierig naar de eerste stagedag en de rest ook natuurlijk! Groetjes van hieruit en doe het goed he!

• 14 Maart 2017 - 13:28

Marc Dhaeze:

Beste Celien, als je internationaal coördinator van HoGent wens ik je alvast bijzonder veel succes toe met je stage en je verblijf in het verre Can Tho. Maak zeker ook nog vele groetjes over aan je mede-studenten Yves, Debbie, Jolien en Kira. Namens het ganse docententeam van de opleiding Verpleegkunde van HoGent wensen we jullie allemaal het allerbeste toe. Go for it! Vriendelijke groetjes vanuit Gent. Marc Dhaeze

• 14 Maart 2017 - 17:45

Jan Thienpont De Coster:

Leuk om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn.
    Benieuwd naar de rest van de verhalen!
    Jullie nemen daar ook veel foto's hoop ik want zal achteraf een unieke ervaring blijven waar je je ganse leven zal kunnen over praten
    Groetjes
    Jan en Christel