Hier ben ik terug. - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Celien Coppens - WaarBenJij.nu Hier ben ik terug. - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Celien Coppens - WaarBenJij.nu

Hier ben ik terug.

Blijf op de hoogte en volg Celien

23 Maart 2017 | Vietnam, Can Tho

(19 maart - 23 maart)
Dag allemaal!
Deze week eventjes niet gedacht om iets op mijn blog te posten (ik schrijf wel elke dag iets kleins in een boekje). Maar hier ben ik!

Deze week startte Debby en ik op een nieuwe afdeling, namelijk neonatologie. De allerkleinste baby's komen bij ons terecht. Maar opnieuw is er niet zoveel werk (wel meer dan op onze vorige stageplaats).
Af en toe kunnen we medicatie toedienen, helpen bij het wassen van een kleintje, melk geven en ze vooral veel troosten (maar dat vinden we niet erg, zo een schatjes!). Soms zien we natuurlijk niet enkel de mooie schattige kant van de afdeling maar ook pasgeborenen van 600gram of kindjes die helemaal beademd worden.

Deze week hebben we vooral zelf gekookt thuis. We zijn 1 keer gaan eten maar hebben het rustig gehouden.
Toen we op woensdag thuis kwamen van de stage was Jolien (één van de Belgische studenten die mee is met mij) ziek. We zijn met haar naar het ziekenhuis moeten gaan en ze is een nachtje moeten blijven.
Maar aangezien we hier allemaal samen zijn, steunen we elkaar doorheen alles! Jolien kwam dus zeker niets tekort. Gelukkig is ze nu terug bij ons!

Met de Vietnamese studenten hebben we enorm veel gelachen en plezier gemaakt.
Zondag zijn we 's morgens vroeg naar de drijvende markt geweest. Om 5u stonden ze aan ons huis om ons met de brommer op te pikken!
Het zonnetje zien opkomen is ook wel eens fijn maar vermoeiend. Nadien is iedereen terug in zijn bedje gekropen en hadden we werkelijk een 'lazy sunday'.
's Avonds was er in Can Tho een optreden van Axelle Red. We zijn totaal geen fan maar aangezien ze "eentje van ons is" zijn we toch eens gaan piepen.

Nu een afleveringske van De Kampioenen of Temptation Island en we kruipen in ons bed voor de laatste werkdag.
Slaapwel!

• 23 Maart 2017 - 14:18

Scheerlinck Chrisje :

Hallo daar in het verre Vietnam. ..fijn te lezen dat jullie als een blok elkaar steunen, hopelijk is Jolien intussen alweer de oude.
    Er zullen nog wel dagen komen of momenten waarop meer te beleven of te ervaren valt, hopelijk niet in te snel tempo, met tijd om ook van jullie verplaatsing te genieten.
    Een grappige anekdote '''geef de voorkeur aan de kampioenen