Fijne maar ook bewogen dagen - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Celien Coppens - WaarBenJij.nu Fijne maar ook bewogen dagen - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Celien Coppens - WaarBenJij.nu

Fijne maar ook bewogen dagen

Door: Celien Coppens

Blijf op de hoogte en volg Celien

11 April 2017 | Vietnam, Can Tho

Hallo iedereen!

Na een tijdje niets gepost te hebben, vind ik even de tijd om nog eens iets neer te schrijven.
In de voorbije week heb ik een deel van mezelf leren kennen. En ook van anderen.
Ik heb geleerd dat sommige mensen je makkelijk vergeten en je dus niet voor iedereen een echte vriendin bent.. Ik heb ook gemerkt dat de mensen (die je soms amper kennen) veel meer voor je doen dan dat sommige ooit gedaan hebben of zullen doen. De vietnamese studenten proberen er telkens iets moois van te maken voor ons. En dit doen ze zeer oprecht en met veel liefde en vriendschap.

Zo zijn we deze week op daguitstap naar An Giang geweest. Om 3u 's morgens liep onze wekker af, met een reuze lunchpakket trokken we naar de universiteit waar we met ongeveer 10 studenten af spraken. Wanneer alle brommers ter plaatse waren, vertrokken we voor een rit van 5 (!!) uur naar An Giang. We beleefden een prachtige tijd. Ik heb alvast één onderdeel van mijn bucketlist kunnen schrappen: in een bootje zitten met een echt vietnamees hoedje op mijn hoofd ;-).
De natuur bracht me volledig tot rust en ik heb plaatsen gezien waar sommigen enkel van kunnen dromen.
We trokken ook naar een meer tussen de rotsen en bergen. Het uitzicht was adembenemend. Rond 16u vertrokken we opnieuw naar huis.
We reden langs de grens van Cambodja (zonder dat ik het zelf besefte).
Wanneer je achteraan op de brommer zit, rond je kijkt en even tijd neemt om na te denken, besef je hoe gelukkig je kan zijn.
Om iets na 20u waren we eindelijk terug thuis. Allemaal pompaf. Maar dit is een dag die nooit meer uit mijn geheugen zal verdwijnen.

In het weekend kwamen de studenten bij ons thuis om te BBQ'en op ons dakterras. Zelf alle vlees en vis op stokjes gestoken. Het was enorm gezellig.

Op stage verliep het vrij rustig. Het is nog steeds observeren en zelf kunnen we jammer genoeg helemaal niets doen..
Wel heb ik 3 keizersneden kunnen meemaken en dit alleen al vond ik machtig om te zien.

Maar vandaag werd ons geluk verstoord.. Niet alle Vietnamezen zijn zo trouw als je zou denken. Toen Debby en ik deze ochtend naar stage reden leek alles normaal. Debby stak haar rugzak vooraan in haar mandje. Maar toen we bijna aan het ziekenhuis aan kwamen, stal iemand haar rugzak en reed er razendsnel vandoor. We begonnen te roepen en te huilen. Een andere man vloog als de bliksem achter de dief aan. Maar enkele meters verder reed deze jongen in op 2 andere brommers.. Daar lagen ze dan op de grond.. En de dader was er vandoor met haar rugzak (inclusief haar gsm). We hebben de hele voormiddag op het politiekantoor gezeten maar momenteel nog zonder resultaat.

Hopelijk mag alles goed komen en beleven we opnieuw een leuke tijd..

  • 11 April 2017 - 08:35

    Sophie De Savoye:

    Hey Celien,

    Geniet maar verder van die leuke momenten, het is zoals je schreef, sommigen kunnen er alleen maar van dromen en jij mag het gewoon beleven. Leuk dat je daar ook bij stilstaat, niet evident voor jonge mensen. Ik hoop dat jullie niet veel tegenslag meer gaat tegenkomen en dat je vriendin vlug haar spullen terug heeft. Eerlijk gezegd ben ik jaloers op je...het oosten staat al een tijdje op mijn bucketlist....maar ik geniet mee van je avonturen en foto's. Doe dat daar nog goed en vooral GENIETEN!!! Grtjs x

  • 11 April 2017 - 08:44

    Celien Coppens:

    Ik denk dat je van zo een reis al sowieso meer levenservaring mee krijgt. Eenmaal ik terug ben, zal ik sterker zijn dan ik ooit tevoren was!
    Ik raad het je zeker aan om eens langs te komen, het is iets dat van je bucketlist geschrapt moet worden!
    Groetjes terug! x

  • 11 April 2017 - 11:24

    Thaïs:

    hey girls,

    Geniet er nog maar van hé! Wanneer kom je terug? En ochere Debs.. :/

    Xxx
    Thaïs

  • 11 April 2017 - 12:02

    Celien Coppens:

    Thaiïs,
    We komen binnen 39 dagen terug :-) op 21 mei terug in het belgenlandje!
    Dankjewel! xxx

  • 11 April 2017 - 15:20

    Thaïs:

    Ouh, nog efjes genieten dus!!

    Xxx

  • 11 April 2017 - 18:02

    Carine De Gelas:

    Hey muisjen .
    Ik ben zo trots op jou .Inderdaad nu leer je je echte vrienden kennen ,wie om jou bezorgd is en wie hier aan jou denkt .Geniet van je avontuur ,ik ben zo blij en fier dat ik u deze kans kan geven .LOVE YOU xxx

  • 12 April 2017 - 22:21

    Melissa Pletinckx:

    Hey Celien!!

    Ik weet dat je er zowel naar uitkeek als een beetje tegenop zag om te vertrekken. Maar als ik jouw verhalen lees lijkt mij dit een super ervaring en ge doet dat daar precies heel goed ! :) Geniet er ten volle van en laat niemand jou deze ervaring afnemen door je daar ongelukkig te voelen omdat je uw echte vrienden leert kennen. Is altijd een zware klap, maar wel een goede levensles :) Dikke knuffel en tot snel!! Doe dat daar nog goed XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celien

Actief sinds 09 Maart 2017
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 100296

Voorgaande reizen:

11 Maart 2017 - 21 Mei 2017

Stage Verpleegkunde in Vietnam

Landen bezocht: